T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AFYONKARAHİSAR / İSCEHİSAR - İSCEHİSAR ŞEHİT VURAL ŞAHİN İLKOKULU

Haberler

Nis

    23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI 104. Yılında okuluuzda coşkuyla kutlandı. Öğrencilerimiz koro, müzik eşliğinde gösteriler, rontlar, yarışmalar ve şiirler eşliğinde coşkulu bir program yaptılar. Seyirci olarak katılan velilerimiz de öğrencilerimize eşlik etti. Emeği geçen tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.

Mrt

       ÇANAKKALE ZAFERİ'NİN ANLAMI VE ÖNEMİ NEDİR?

     Çanakkale Savaşı batılı ülkelerin oluşturduğu itilafa karşı Osmanlı Devleti'nin savunmada olduğu bir savaştır. Osmanlı Devleti Çanakkale Savaşında bütün bir millet olarak destan yazdığı savaştır. 1914 yılı 3 Kasım-1915 yılı 18 Mart tarihleri arasında deniz savaşları yapılmıştır. 25 Nisan 1915-9 Ocak 1916 tarihleri arasında ise Gelibolu yarımadasında kara savaşları olarak yapılmıştır.
     Zorlu bir savaş olan Çanakkale Savaşı Türk tarihinde destan olarak nitelendirilmektedir. Güçlü bir donanmaya sahip olan itilaf devletlerine karşı daha zayıf bir ordu ile büyük bir zafer elde edilmiştir. Türk milletinin kazandığı zafer olarak tarihe geçmiştir.

   Okulumuzda yapılan tören, öğrencilerimizle birlikte coşkuyla kutlandı. Aziz şehitlerimiz anıldı. Ruhları şad, mekanları cennet olsun inşallah. Emeği geçen tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.

Mrt

       12 Mart 1921, Türk milleti açısından çok önemli bir tarihtir. Bunun nedeni, İstiklal Marşı'nın kabulü ve millî marşımız olarak belirlenmesidir.

       İstiklâl Marşı'nın şiiri, Mehmet Âkif Ersoy tarafından yazılmıştır. Kurtuluş Savaşı'nın büyük bir mücadeleye dönüştüğü yıllarda yazılan bu şiir, 12 Mart 1921'de Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir. İstiklal Marşının kabulü ile birlikte Türk milletinin coşkuyla söylediği, saygıyla dinlediği resmi marşı ortaya çıkmıştır.

        Akif'in yazdığı şiir, 12 Mart 1921 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklâl Marşı olarak kabul edilmiştir. Bestesi ise Osman Zeki Üngör tarafından yapılmıştır.

        Bu kapsamda okulumuzda günün anlam ve önemini belirten bir program yapıldı. İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma yarışmasına katılan tüm öğrenci ve velilerimize katılım belgesi verildi. Okulumuzda yapılan programın sonunda "İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışması" nda dereceye giren öğrenci ve velilerimize hediyeleri takdim edilmiştir. Emeği geçen tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.

Mrt

        1-7 Mart Deprem Farkındalık Haftası kapsamında okulumuzda Deprem Tatbikatı gerçekleştirdik. Öğrencilere yararlı bir deneyim oldu.

Deprem Sırasında:

Depreme Okulda Yakalananlar Ne Yapabilir?

  1. Öncelikle sakin kalmaya çalışın.
  2. Sarsıntı süresince sağlam bir nesnenin yanında ÇÖK-KAPAN-TUTUN hareketini uygulayarak hedef küçültün.
  3. Sarsıntı bittiğinde okulu tahliye edin.
  4. Önceden belirlenen tahliye güzergâhında, öncelik ve sınıf sırasına göre tek sıra halinde dışarıya çıkın ve tahliye sırasında öğretmenlerinizin yönlendirmelerine uyun.
  5. Okuldan çıkarken Acil Çıkış Merdivenlerini veya okul merdivenlerinin duvara yakın tarafını kullanın. Başınızı kitap veya ellerinizle koruyun.
  6. Okul Afet ve Acil Durum Planında belirlenen “Acil Durum Toplanma Alanında” her sınıf kendi içinde halka oluşturacak şekilde ya da düzgün sıra olarak bekleyin.

 

Depreme Başka Bir Yerde Yakalananlar Ne Yapabilir?

  • Cam, pencere, dışarıya bakan duvar ve kapılardan, aydınlatma tesisatı veya armatürü gibi üzerinize düşecek her tür eşyadan uzak durun.
  • Güvenli bir yer bulup, diz üstü ÇÖKün, başınızı ve ensenizi koruyacak şekilde KAPANın, düşmemek için sabit bir yere TUTUNun. Yaşam üçgeni oluşturun.
  • Merdivenlere ya da çıkışlara doğru koşmayın.
  • Bina dışında açık alanda iseniz enerji hatlarından, diğer binalardan, direklerden, ağaçlardan ve duvar diplerinden uzaklaşın.
  • Binalardan düşebilecek nesnelere karşı Çök-Kapan-Tutun hareketini yapın.
  • Karayolunda seyir halinde iseniz (bina, ağaç, direklerin yanında, üstgeçit altlarında durmaktan sakınarak) güvenli bir yerde yolu kapatmadan, sağa yanaşıp durun.

 

Şbt

  Okulmuz 3/A, 3/B, 4/A öğrencileriyle öğretmenlerimizin eşliğinde mahallemizde bulunan Şirinevler Camii'ne ziyarete gidildi. Cami İmam-Hatibi caminin bölümlerini(Mihrap, Minber, Kürsü...) tanıtıp genel sohbet etti. Ardından öğrencilerimize oyunlar oynatıldı. Sonunda cami görevlilerinin ikramları oldu. Öğrencilerimiz i,çin faydalı ve eğlenceli bir etkinlik oldu. Bu süreçte bize yardımcı olan tüm kişi ve kuruluşlara teşekkür ederiz.

Şbt

 e Twinning Pojesi kapsamında sınıf öğretmenimiz Ayşe ÖZTÜRK önderliğinde tüm öğretmen ve öğrencilerimizin katılımıyla farkındalık adına sarı ve turuncu renkte giyinen öğrencilerimizle okulumuz bahçesinde öncelikle spor yaptılar. Daha sonra sınıflarda getirilen portakalların bir kısmının suyu sıkılıp içildi, bir kısmı da yenildi. Eğlenceli bir etkinlik oldu. Tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.

Ara

  DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi; Okulumuzda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır. 

Proje kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler: 1-Bilen Oturur Etkinliği 2-Hikaye Anlatma Yarışması Etkinliği 3-Kelime / Afiş Yarışması Etkinliği 4-Sözlük Yarışması Etkinliği 5- Eş-zıt Anlamlı Kelimeler Etkinliği gibi bir çok etkinlik yapılacaktır. Şimdilik yapılan etkinliklerimizi buradan paylaşmaya devam ediyoruz. Emeği geçen tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz. 

Ara

            C VİTAMİNİ ŞENLİĞİ

Çocuklarımıza C vitaminin öneminden bahsederek hangi sebze ve meyvelerde C vitamini bulunur ve sağlığımız için günde ne kadar C vitamini içeren besinler yemeliyiz tek tek öğrettik. Minik Ellerimizle sıktığımız portakal sularımızı afiyetle içerken küçük parmak kaslarımızı da geliştirdik.Emeklerine sağlık minik yavrularımızın.

Kas

           Okulumuz öğrencileriyle ilçemiz Emniyet Müdürlüğü ve Jandarma Komutanlığını ziyarette bulunduk. Emniyet Müdürlüğü ve Jandarma Komutanlığı binalarını, işleyişini, görevlerini görevlilerden dinledik. Öğrenciler merak ettiği soruları sordular. Konukseverlikleri için İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Jandarma Komutanığına teşekkür ederiz.

Kas

    Atamızın aramızdan ayrılışının 85. Yılını tüm öğrenci, öğretmen ve velilerimizle anıp, yad ettik. " Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır; fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır." Mustafa Kemal ATATÜRK  Emanetine sahip çıkabilecek nesiller yetiştirmek , Atamızın açtığı yolda ilerlemek ve onun fikirlerini yaşatmak için hazırlanan programda emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Kas

       TÜBİTAK Bilim Söyleşileri kapsamında Kütahya Dumlupınar Üniversitesi'nde görevli Doç. Dr. Erkan ARI öğrencilerimize "Atık Yönetimi ve Geri Dönüşümün Sürdürülebilir Çevre Açısından Faydaları" konusunda bilgilendirme ve sunum yapmıştır. Öğrencilerimizin farkındalıkları artmıştır. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Ekm

      29 Ekim 1923'te başlayan Türkiye Cumhuriyeti serüveni bugün 100 yaşında. O günlerde büyük zorluklar içinde ve milletimizin fedakarlıklarıyla kurulan CUMHURİYET; bugün öğrencilerimiz, velilerimiz ve öğretmenlerimizle birlikte coşkuyla kutlandı.Daha nice 100 Yıllara TÜRKİYE CUMHURİYETİ. Emekleri için tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.

Ekm

 13 Ekim günü,  Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nun onayı ile 1989 yılından itibaren Dünya Afet Risklerinin Azaltılması günü olarak belirlenmiştir.Afetlerde risk azaltımı, afet nedenlerini analiz etme ve azaltmaya yönelik sistematik çalışmaları kapsayan bir kavramdır. Tehlikelere maruz kalmanın, incinebilirlik/kırılganlık nedenlerinin azaltılması, yerleşim yerlerinin ve çevrenin yönetimi, olaylara hazırlık ve erken uyarı sistemleri geliştirilmesi gibi uygulamalar afetlerde risk azaltımı çalışmaları arasında yer almaktadır. 
        Afetlerde risk azaltımı, afet yönetimi, afetlere hazırlık gibi disiplinleri içinde barındırmakta ve sürdürülebilir gelişmenin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Bu hususta gelişme sağlanabilmesi ve bu gelişmenin sürdürülmesi afet risklerinin azaltılması ile mümkün olup, afetlerde risk azaltımı çalışmaları toplumun her kesimini, kamu ve özel sektörün tüm birimlerini içermektedir.          Bu doğrultuda,  “13 Ekim Dünya Afet Risklerinin Azaltılması Günü” kapsamında, okulumuzda  “Afete Hazırlık”  konusunda farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin arttırılması için Acil durum çantası hazırlanmış , sunumlar yapılmış, kısa filmler izletilmiş, pano hazırlanmış ve deprem tatbikatı yapılmıştır. Tatbikat gayet başarılı bir şekilde sonuçlanmıştır.